| REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY |
Węgrowski Rajd Niepodległości 2025
Ludwinów
11 Listopada 2025
Organizator
Węgrowski Klub Motorowy
07-100 Węgrów
Ul. Przemysłowa 8
SPIS TREŚCI:
1. USTALENIA OGÓLNE
2. ORGANIZACJA
3. ZGŁOSZENIA
4. UBEZPIECZENIE
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
6. REKLAMA
7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
8. ZAPOZNANIE Z TRASĄ
9. BADANIA KONTROLNE
10. OPONY
11. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
12. PRZEBIEG IMPREZY
13. PROCEDURA STARTU
14. POMIAR CZASU
15. META
16. PUNKTACJA DO KLASYFIKACJI ROCZNEJ
17. BEZPIECZEŃSTWO
18. IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS IMPREZY
19. NAGRODY
20. PROTESTY
21. KARY
22. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Węgrowski Rajd Niepodległości zostannie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:
- Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA wraz z załącznikami,
- Regulaminu Sportowego Rajdów Regionalnych FIA wraz z załącznikami,
- Regulaminu Amatorskich Imprez Samochodowych PZM wraz z załącznikami,
- Regulaminu Ochrony Środowiska PZM w Sportach Motorowych,
- niniejszego Regulaminu Uzupełniającego.
Modyfikacje, zmiany i/lub uzupełnienia do niniejszego regulaminu uzupełniającego będą publikowane wyłącznie w numerowanych i datowanych komunikatach ogłaszanych przez organizatora lub Sędziego Głównego.
| Otwarcie listy zgłoszeń | 17.10.2025 |
| Zamknięcie listy zgłoszeń | 07.11.2025 |
| Odbiór administracyjny | 11.11.2025 godz.7:30-9:00 |
| Badanie kontrolne BK 1 | 11.11.2025 godz.7:30-10:00 |
| Zapoznanie z trasą PS 1,2,3,4,5 | 11.11.2025 godz.8:00-9:30 |
| Odprawa uczestników | 11.11.2025 godz. 9:40 |
| Publikacja listy startowej | 11.11.2025 godz.9:50 |
| Start PS 1 | 11.11.2025 godz.10:00 |
| Start PS 2 | 11.11.2025 godz.11:30 |
| Start PS 3 | 11.11.2025 godz.13:00 |
| Start PS 4 | 11.11.2025 godz.14:30 |
| Start PS 5 | 11.11.2025 godz.16:00 |
| Meta | 11.11.2025 godz.17:30 |
| Opublikowanie klasyfikacji prowizorycznej | 11.11.2025 10 minut po przyjeździe ostatniego zawodnika |
| Rozdanie nagród | 11.11.2025 około 30 min po publikacji klasyfikacji prowizorycznej |
1. USTALENIA OGÓLNE
1.1. Miejsce i termin imprezy
Impreza odbędzie się w dniu 11.11.2025 Tor Ludwinów, Ludwinów 13b 07-100 Węgrów
1.2. Nazwa i ranga imprezy
Węgrowski Rajd Niepodległości rozgrywany jest jako Super Sprint. Nie zawierają elementów jazdy okrężnej, punktów kontroli czasu PKC, nie jest również wymagany udział pilota.
1.3. Numer wizy ZO PZM
Numer wizy ………… wydana przez OKSS PZM w ……………… w dniu dd.mm.rrrrr.
1.4. Lokalizacja biura
Biuro znajdować się będzie na Tor Ludwinów, Ludwinów 13b 07-100 Węgrów 1.5.
1.5. Lokalizacja startu, mety i parku zamkniętego
Start – Tor Ludwinów godz. 10:00
Meta – Rynek Mariacki w Węgrowie około godz. 17.30
Park zamknięty – Organizator nie przewiduje parku zamkniętego.
1.6. Charakterystyka
Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia.
Na trasie zlokalizowanych będzie 5 prób sprawnościowych.
Nawierzchnia trasy i prób sprawnościowych: asfalt.
Długość trasy: 7.5 km (w tym 7.5 km prób sprawnościowych 5×1.5km)
1.7.
Ukończenie/sklasyfikowanie w SUPER Samochodowe Mistrzostwa Węgrowa nie wliczane będzie do puli imprez które pozwalają o ubiegania się o licencję kierowcy stopnia ND-R, bez konieczności uczestniczenia w obowiązkowym szkoleniu praktycznym.
2. ORGANIZACJA
2.1. Nazwa organizatora
Węgrowski Klub Motorowy
2.2. Adres
ul. Przemysłowa 8 07-100 Węgrów
strona: www.wkm.wegrow.pl
e-mail: wegrowskiklubmotorowy@gmail.com
2.3. Władze SUPER Sprint
2.3.1. Sędzia Główny
Sędzia Główny – Hipolit Rokicki S/SP I/10209
2.3.2. Osoby oficjalne
Dyrektor Imprezy – Marcin Roguski S/SP II/11011
Wicedyrektor ds. bezpieczeństwa – Sylwia Cichocka S/SP II/11594
Wicedyrektor ds. Organizacyjnych – Kamil Jaczewski S/SP II/11023
Wicedyrektor ds. Sportowych – Aleksander Kwiatkowski S/SP II/10611
Pomiar Czasu – Marcin Piotrowski
Kierownik Start-Meta Rajdu – Dacjan Supleński
Kierownik Parku Serwisowego – Daniel Gierłowski
Odpowiedzialny za kontakt z zawodnikami – Michał Kokoszka
Kierownik Łączności – Szczepan Sulich
Kierownik biura – Kamila Walicka
Kierownik badań kontrolnych – Jacek Tomaszewski – S/ST I/10047
Sędzia techniczny TBA
Sędzia techniczny TBA
3. ZGŁOSZENIA
3.1. Załoga
3.1.1. W skład załogi wchodzi kierowca lub kierowca i pilot. Kierowca musi posiadać prawo jazdy kategorii B, a pilot mieć ukończone 17 lat. Udział pilota nie jest wymagany.
3.1.2. Kierowca nie może posiadać licencji kierowcy sportu samochodowego w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego, za wyjątkiem zawodników posiadających licencję, wymienionych w art. 1.1 regulaminu ramowego AIS. Posiadacz aktualnej (wznowionej) w roku ubiegłym lub w roku bieżącym licencji stopnia „ND-R”, ITD-R”, ITC-R”, „NDJ-C”, „ND-C”, „ITD-C”, „ITC-C”, „ITB”, „ITA” może zgłosić się jedynie do odrębnej klasyfikacji PRO.
3.1.3. Tylko zgłoszony kierowca może prowadzić samochód podczas imprezy. W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez inną osobę, załoga zostanie zdyskwalifikowana.
3.2. Obowiązki załogi
Do obowiązków załogi należy:
- przystąpienie do Odbioru Administracyjnego (OA) i odebranie dokumentów w czasie podanym w regulaminie,
- zgłoszenie się na BK 1,
- obecność na odprawie uczestników,
- przejechanie trasy imprezy, w podanej przez organizatora kolejności, zgodnie ze schematem próby,
- odbycie wszystkich przejazdów próby sprawnościowej w zapiętych pasach bezpieczeństwa
i kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania, z zamkniętymi szybami i szyberdachem. - pokazanie opaski na ręku starterowi – dotyczy kierowcy i pilota. (Opaska zostanie dostarczona przez organizatora i założona podczas OA.
Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do dyskwalifikacji włącznie.
3.3. Procedura zgłoszeń
3.3.1. Uczestnik zamierzający wziąć udział w Węgrowski Rajd Niepodległości musi do czasu zamknięcia listy zgłoszeń wypełnić zgłoszenie na stronie www.wkm.wegrow.pl
W ciągu trwania całego sezonu uczestnik zobowiązany jest do używania tego samego konta do zgłoszeń na poszczególne imprezy.
3.3.2. Zgłoszenie wysłane jest w formie elektronicznej. Oryginał zgłoszenia musi być podpisany na odbiorze administracyjnym. Zgłoszenie wydrukowane zostanie przez organizatora.
3.3.3. Zgłoszenie będzie przyjęte tylko po dokonaniu opłaty wpisowego w terminie opisanym w regulaminie
3.3.4. Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
3.3.5. Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia w szczególnych przypadkach: nieetyczne zachowanie lub nieczytelny oryginał zgłoszenia.
3.3.6. Przystąpienie do zgłoszeń do imprezy jest jednoznaczne z wyrażeniem przez kierowcę/pilota zgody na przetwarzanie jego danych osobowych związanych z organizacją imprezy oraz publikowaniem zdjęć i wyników na stronach internetowych PZM i organizatora imprezy. Kierowca/pilot ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych. Żądanie zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w imprezie.
3.4. Liczba załóg i klas
3.4.1. Pojemność trasy 25 załóg
3.4.2. W przypadku zgłoszenia więcej niż 25 załóg o przyjęciu zgłoszenia decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do biura imprezy. Zgłoszenia bez wpłaty wpisowego nie będą przyjmowane.
3.5. Pojazdy dopuszczone
Do udziału w Sprint dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Ustawy „Prawo o ruchu drogowym” lub ciężarowo-osobowe na bazie podwozia samochodu osobowego, ze sztywnym zamkniętym dachem, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe AIS oraz samochody sportowe posiadające Książkę Samochodu Sportowego i spełniające wymagania regulaminowe na dany rok oraz spełniające wskazane w regulaminie uzupełniającym normy głośności. Samochody te nie muszą posiadać uprawnień do poruszania się po drogach publicznych, ale muszą posiadać aktualne ubezpieczenie OC.
3.6. Klasy
Podział na klasy:
| Klasa 1 | Samochody o pojemności silnika do 1150ccm wolnossące |
| Klasa 2 | Samochody o pojemności silnika powyżej 1150ccm do 1400ccm wolnossące |
| Klasa 3 | Samochody o pojemności silnika powyżej 1400ccm do 1600ccm wolnossące |
| Klasa 4 | Samochody o pojemności silnika powyżej 1600ccm do 2000ccm (w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności do 1176ccm) |
| Klasa 5 | Samochody z napędem na jedną oś (2WD) o pojemności silnika powyżej 2000ccm (w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności powyżej 1176ccm) |
| Klasa 6 | Samochody z napędem na obie osie (4WD) o pojemności silnika powyżej 2000ccm (w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności powyżej 1176ccm) |
Dodatkowo prowadzone będą następujące klasyfikacje:
| Klasyfikacja PAŃ | Klasyfikacja Pań za kierownicą |
| Klasyfikacja RWD | Klasyfikacja załóg w samochodach z napędem wyłącznie na oś tylną (niezależnie od pojemności skokowej) |
| Klasyfikacja Pro | Zawodnicy posiadający aktywne licencje sportu samochodowego, w roku 2024 i/lub 2025 UWAGA: uczestnicy klasyfikacji „GOŚĆ” nie będą uwzględnieni w klasyfikacji generalnej. UCZESTNICY KTÓRZY OSTATNI RAZ MIELI WZNOWIONĄ LICENCJE W ROKU 2023 LUB WCZEŚNIEJ BĘDĄ KLASYFIKOWANI W KLASYFIKACJI GENERALNEJ ORAZ KLASYFIKACJI W KLASACH 1-6 |
3.6.1. Samochody posiadające niżej wymienione silniki zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika:
- silnik Wankla x współczynnik 1,8;
- silnik turbodoładowany z zapłonem ZI x współczynnik 1,7;
- silnik turbodoładowany z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel).
3.6.2. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa SUPER Sprint, zatwierdzona przez Dyrektora imprezy.
3.7. Wpisowe, wpłaty, zwroty
3.7.1. Wysokość wpisowego wynosi: 200,00zł
Wpisowe należy wpłacić na numer konta Węgrowski Klub Motorowy 73124027311111001076183352
3.7.2. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.
3.7.3. Zwrot wpisowego
Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania SUPER Sprint lub w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia.
4. UBEZPIECZENIE
4.1. Samochody uczestniczące w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC. Zalecane jest posiadanie ubezpieczenia NNW.
4.2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
5.1. Tablice
Tablica „rajdowa” (jeśli będzie dostarczona przez organizatora) musi być umocowana na masce przedniej samochodu. Na samochodzie może być tylko tablica aktualnej imprezy.
5.2. Numery startowe
Numery startowe dostarczone przez organizatora, załoga we własnym zakresie musi umieścić na tylnych bocznych szybach. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę nałożoną przez Sędziego Głównego.
6. REKLAMA
6.1. Organizator przewiduje reklamę dodatkową na samochodach z umiejscowieniem i wymiarami zgodnie z załącznikiem do niniejszego regulaminu. Treść reklamy dodatkowej zostanie opublikowana w dniu odbioru administracyjnego. Plakietki reklamowe dostarczone uczestnikom w ramach reklamy dodatkowej organizatora muszą być umocowane we wskazanym przez organizatora miejscu.
6.2. Kontrola umieszczenia reklamy dodatkowej organizatora przeprowadzona będzie na BK 1. Załoga zobowiązana jest do umieszczenia w/w reklamy do czasu BK 1.
6.3. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczanie wszelkich reklam w biurze imprezy, na starcie i mecie imprezy, na terenie BK 1, w parku serwisowym oraz na całej trasie imprezy. Wszelka działalność w zakresie reklamy musi być uzgodniona z organizatorem.
6.4. Park Serwisowy
Umieszczanie reklam w parku serwisowym, może nastąpić tylko po uzgodnieniu z organizatorem i wyrażeniu pisemnej zgody. Stwierdzone przez obsługę imprezy przypadki nieprzestrzegania w/w wymogu karane będą karą pieniężną w wysokości 300,- PLN od jednego elementu reklamowego.
7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
7.1. Miejsce i czas
Według programu imprezy.
Biuro imprezy: Budynek główny Tor Ludwinów
7.2. Dokumenty do okazania
– prawo jazdy kierowcy kategorii B i/lub udostępnienie wglądu do mPrawa Jazdy w aplikacji mObywatel (/ lub licencja „NDJ-C”),
– ubezpieczenie OC pojazdu,
– dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi lub Książka Samochodu Sportowego,
– dokument identyfikacyjny pilota (jeśli występuje). W przypadku pilota, który jest niepełnoletni wymagana jest zgoda opiekunów prawnych,
– jeżeli kierowca nie jest właścicielem (lub nie jest jedynym właścicielem) wymienionym w dowodzie rejestracyjnym samochodu, to musi przedstawić oświadczenie, że właściciel/współwłaściciel wyraża zgodę na użycie tego samochodu w imprezie.
8. ZAPOZNANIE Z TRASĄ
Zapoznanie z trasą odbędzie się w kolumnie za autem organizatora przed rozpoczęciem pierwszej próby sportowej.
9. BADANIA KONTROLNE
9.1. Miejsce i czas
Według programu imprezy przed biurem Tor Ludwinów
Spóźnienie na BK 1 powyżej 30 minut od wyznaczonego załodze czasu równoznaczne jest z niedopuszczeniem załogi do SUPER Sprint.
9.2. Wymagania dodatkowe zgodnie z zał. 3 regulaminu ramowego AIS.
9.3.
Organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenia końcowego badania kontrolnego przy wjeździe na Metę imprezy przez załogę.
10. OPONY
10.1 W samochodzie startującym w SUPER Sprint koło/koła zapasowe nie są wymagane i nie muszą się znajdować w samochodzie ani w trakcie BK ani w czasie trwania imprezy. Jeżeli występują to koło/koła zapasowe muszą być solidnie przymocowane.
10.2 Organizator dopuszcza użycie opon drogowych z symbolem „E” oraz wyczynowych bez symbolu „E”. Zabrania się używania opon kolcowanych.
10.3 Organizator nie przewiduje znakowania opon.
11. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
11.1. Miejsce i czas
Zgodnie z programem imprezy.
Odprawa odbędzie się w budynku na Tor Ludwinów
12. PRZEBIEG IMPREZY
12.1. Czas i miejsce opublikowania listy startowej
Zgodnie z programem. Strona www.wkm.wegrow.pl
12.2. Oficjalny czas podczas trwania imprezy
W czasie trwania imprezy czasem oficjalnym będzie czas podawany przez Polskie Radio – Program I / AM 225 KHZ /.
12.3. Oficjalny start
Tor Ludwinów
Zgodnie z programem imprezy (według listy startowej)
12.4.
Uczestnik startujący w imprezie ma prawo do jednorazowego przejechania każdej próby.
12.5.
Kierownik próby jest jedynym przedstawicielem organizatora przed uczestnikiem uprawnionym do podejmowania niezbędnych decyzji.
13. PROCEDURA STARTU
13.1. Rozpoczęcie próby sprawnościowej odbywać się będzie z linii startu – samochód ma być ustawiony swoim obrysem przed linią startu. Ustala się następującą procedurę startu:
– zapytanie o gotowość.
– po potwierdzeniu przez załogę gotowości, sędzia startowy odliczy 5,4, 3,2,1 i da sygnał do startu. Pomiar czasu rozpoczyna się po przecięciu fotokomórki obrysem auta.
13.2. Kierowca obowiązany jest zatrzymać samochód na mecie STOP.
14. POMIAR CZASU
14.1. Pomiar czasu na mecie próby będzie wykonywany z dokładnością do 1/100 sekundy.
15. META
15.1. Meta każdej z prób jest metą lotną
15.2. Po przekroczeniu mety lotnej załoga musi znacząco zmniejszyć prędkość, a następnie zatrzymać się w miejscu oznaczonym jako meta STOP.
15.3. Zabronione jest zatrzymywanie pojazdu na mecie lotnej.
15.4. Niezastosowanie się do procedury mety, np. zatrzymanie pojazdu w miejscu mety lotnej, lub nie zmniejszenie prędkości po przekroczeniu mety lotnej, będzie skutkowało nadaniem kary na załogę do dyskwalifikacji włącznie.
16. PUNKTACJA DO KLASYFIKACJI ROCZNEJ
16.1. Ostatnia próba będzie rozgrywana jako „POWER STAGE”.
17. BEZPIECZEŃSTWO
Uczestników SUPER Sprint obowiązują wymagania dotyczące wyposażenia bezpieczeństwa osobistego oraz pojazdów, opisane w załączniku nr 3 do Regulaminu AIS.
18. IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS IMPREZY
– Kierownik próby – kamizelka koloru NIEBIESKIEGO
– Kierownik zabezpieczenia próby PS – kamizelka koloru CZERWONEGO
– Sędzia trasy – kamizelka koloru POMARAŃCZOWEGO
– Sędziowie techniczni – kamizelka koloru POMARAŃCZOWEGO
19. KLASYFIKACJE I NAGRODY
19.1. Klasyfikacje
W czasie imprezy prowadzone będą następujące klasyfikacje:
- klasyfikacja generalna (bez uwzględnienie uczestników z klasyfikacji PRO)
- w klasach wymienionych w art. 3.6 niniejszego regulaminu (bez uwzględnienia uczestników klasyfikacji PRO)
- w klasyfikacji PRO dla uczestników wymienionych w art. 1.2 Regulaminu Ramowego AIS,w klasyfikacji PAŃ,
- w klasyfikacji RWD
19.2. Rozdanie nagród
Rozdanie nagród dobędzie się na rynku Mariackim w Węgrowie.
19.3.Wykaz nagród:
Za miejsca od 1 do 3 w klasach 1-6 (puchar dla kierowcy),
Klasyfikacja RWD – puchar dla kierowcy od 1 do 3 miejsca,
Klasyfikacja Gość – puchar dla kierowcy od 1 do 3 miejsca,
Organizator przewiduje również przeprowadzenie klasyfikacji Pań – kierowcą samochodu jest kobieta (niezależnie od liczby zgłoszonych pań). W tej klasyfikacji zostaną wręczone (kierowcy) puchary za zajęcie miejsc od 1 do 3.
Nagrody rzeczowe wg Komunikatu organizatora.
20. PROTESTY
20.1. Każdy protest skierowany do Sędziego Głównego musi być złożony na piśmie na jego ręce a w przypadku nieobecności Sędziego Głównego takie protesty powinny być złożone do Dyrektora Imprezy.
20.2. Protesty mogą być składane nie później niż 30 minut od chwili opublikowania klasyfikacji prowizorycznej. Protesty dotyczące klasyfikacji końcowej, protesty zbiorowe, protesty dotyczące zapisów w karcie drogowej nie będą przyjmowane.
20.3. Do protestu dołączona musi być kaucja, która wynosi 100% wpłaconego wpisowego. Kaucja podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu. Protest będzie rozpatrzony przez Sędziego Głównego.
20.4. Na decyzję Sędziego Głównego imprezy nie przysługuje prawo do odwołania do OKSS / GKSS.
21. KARY
Kary zgodnie z zał. nr 1 regulaminu ramowego AIS.
22. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
22.1. Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralną część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania imprezy.
22.2. Organizator imprezy stanowczo zabrania wznoszenia przez wszystkich uczestników, mechaników, osoby towarzyszące oraz kibiców wszelkich okrzyków o treści rasistowskiej, faszystowskiej, antysemickiej, nacjonalistycznej, satanistycznej, rażąco nieetycznej, pochwalającej terroryzm, nawołującej do waśni i nienawiści, a także eksponowania napisów i znaków o tej treści. Uczestnicy imprezy niestosujący się do niniejszego zapisu będą zdyskwalifikowani a pozostałe osoby będą zmuszone do opuszczenia terenu imprezy.
22.3. Na terenie Parku Serwisowego oraz na drogach dojazdowych obowiązuje ograniczenie prędkości do 10km/h, oraz bezwzględny zakaz jazdy poślizgami (drifting) oraz „palenia gumy”. Każde wykroczenie będzie podlegało karze do decyzji Sędziego Głównego Imprezy.
Dyrektor SUPER Sprint
Marcin Roguski
